הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
NSK

חברת NSK מוסיפה סחרור מחוכם לחלקים נעים, קטנים כגדולים, ב-2014

יצרנית המיסבים מסייעת ללקוחות תעשייתיים בעזרת חדשנות על פי דרישה

1/3/2015 11:40
טוקיו—(BUSINESS WIRE)— אלא אם כן אתם מהנדסים מכניים, אתם כנראה לא תתעוררו בבוקר ותחשבו על מיסבים. סביר יותר יהיה שלעולם לא תשימו לב שהמיסבים – שעובדים ללא הרף אך נותרים בלתי נראים – הם החלקים החיוניים בתוך כל דבר שזז: החל ממטוסי ג'מבו ועד לננו-כלים, מבלנדר במטבח עד למערבל בטון. על מנת לעמוד בטווח הצרכים הרחב של "תנועה ובקרה", NSK (TOKYO:6471) – יצרנית המיסבים השלישית בגודלה בעולם – צריכה לייצר מעל ל-200,000 סוגי מיסבים מגודל מיקרוסקופי ועד למימדי ענק. מדי שנה מאתגרים הלקוחות את חוקרי NSK : הצורך במיסבים חדשים שיעמדו במגבלות צרכי ביצוע מסוימים. לפניכם שתי דוגמאות איתן התמודדו חוקרי NSK בהצלחה בשנת 2014.

טורבינות רוח: רוטציה אמינה בתנאי מזג אוויר קשים

מאז תחילת המיליניום הנוכחי צמחה והפכה אנרגיית רוח ממשאב שולי למשאב עיקרי של רשת החשמל בארצות ברחבי תבל. NSK היא שחקן מפתח בהרחבת נפח החשמל המופק, מ-17.4 ג'יגה ואט בשנת 2000 ליותר מ-305 ג'יגה ואט בסוף 2014 – אך תפקידה אינו בולט לעין המתבונן האקראי.

כל מי שרואה את המראה של טורבינת רוח ענקית בים עשוי להניח באופן טבעי שהלהבים הענקיים שלה הן הטכנולוגיה העיקרית במתקן. אבל המפתח האמתי להצלחת מכונות העצומות הוא המיסבים שצריכים לתפקד באופן אמין לאורך שנים ובתנאי מזג אוויר קיצוניים, בעומסים מאסיביים ומשתנים במהירות, בתנודות דרמטיות בטמפרטורות ובאוויר ים מלוח. המיקום שלהן על תרנים גבוהים בים סוער הופך את עצם בדיקת מתקן שגרתית למשימה מפרכת. על אחת כמה וכמה החלפת רכיב כבד, שהיא משימה עצומה. זאת הסיבה שעמידות ואמינות המיסב היא גורם חיוני בהיתכנות הכלכלית של אנרגיית רוח.

הודות לשני עשורים של ניסיון מצטבר באתגר זה, מהנדסי NSK השיגו עמידות ואמינות מוגברת בהתפוררות המבנה הלבן במיסב הגליל המשמש בתיבות ההילוכים של טורבינות רוח גדולות, כמו גם בציוד כריה, בנייה וציוד ייצור פלדה.

הפתרון של NSK הוא חומר שפותח במיוחד, המשלב תהליך טיפול בחום קנייני שמגדיל באופן דרמטי את זמן השירות של המיסבים. הטכנולוגיה החדשנית, המשולבת במיסב הגליל הגדול מימדים החדש (AWS-TFTM) שהושק במאי 2014, מציעה זמן שירות ארוך יותר ממוצרים קודמים, על פי מדדים אלה:

• זמן ארוך פי 7 בלי "התפוררות מבנה לבן"

• זמן ארוך פי 3 בלי "התפוררות שמקורה בפני השטח"

• זמן ארוך פי שניים בלי "התפוררות שמקורה מתחת לפני השטח"

• פי שניים קשיחות מבנה

• 1/50 יחס שינוי המימדים

התקדמות זו צפויה לתרום באופן משמעותי להיתכנות הכלכלית ארוכת הטווח של טורבינות רוח. NSK צופה שהמכירות של המיסבים החדשים יגיעו ל-1 מיליארד ין (בערך 8.5 מיליון דולר) במכירות שנתיות עולמיות עד לשנת 2017.


סחרור רציני בשביל יותר כביסה מבלי להגדיל את המכונה

בעוד טורבינות רוח הן גדולות באופן יוצא דופן ומתוחכמות יותר ממכשירי החשמל הביתיים, הן חולקות איתם צורך דומה במחזור סחרור אמין למשך שנים ארוכות. גם כאן מיסבים הם הרכיב העיקרי.

הכביסה הביתית הפכה עבור היצרנים האירופאים למאתגרת יותר בשנים האחרונות. היום קונים של מכונות כביסה עם פתח חזיתי רוצים קיבולת כביסה גבוהה יותר אבל במימדים דומים למכונות הכביסה המוכרות. זהו אתגר מפני שמה שיצרנים בדרך כלל יעשו כשיש תוף כביסה גדול וכבד יותר הוא פשוט להתאים למכונה מיסב גדול וכבד יותר. זה הפך לבעיה: מיסב גדול יותר פירושו צריכת חשמל גבוהה יותר אבל מצד שני הצמדת המיסב הישן לתוף החדש יביא לאורך חיים מקוצר של המוצר. לכן הגיע היצרן ל-NSK וביקש עזרה.

בדומה למקרה של טורבינות רוח ענקיות, המכשול שעליו צריך היה להתגבר היה הנטייה של החלק הלא מתכתי במיסב להתפורר או להיסדק לאחר שנים של וירברציות. ככל שנפח הכביסה היה גדול יותר כך גברה נטייה זו של הרכיב. כמו כן, היה צריך להתחשב בסביבה לא ידידותית, חום, לחות, סבון, לכלוך ועובש שאיתם צריך להתמודד.

הפתרון של NSK, שיצא לשוק בדצמבר 2014, הוא ה- BNEQARTET™, המיסב העמיד למכונות כביסה בעלות פתח חזיתי. גם בנפחי כביסה גדולים יותר, אורך חיי המוצר שלו כפולים מהמיסב הסטנדרטי בו השתמשו לתמיכה בסחרור התוף במכונות כביסה עם פתח חזיתי, אך אינו זקוק למקום נוסף.

NSK מינפה את אחת מטכנולוגיות החומר המרכזיות שלה בפיתוח החומר עבור מיסב חדש זה, באמצעות שילוב רכיב סגסוגת אופטימלי וטכנולוגיית בקרת ניקיון קניינית, למאבק בהזדהמות. התוצאה:

• עמידות מוצר כפולה ביחס לזו הקודמת

• הפחתת התפוררות שמקורה בפני השטח הנגרמת בידי הצטברות לחץ של שקעים שנגרמו על ידי זיהום

• הפחתת התפוררות 'המבנה הלבן'

• הפחתת התפוררות בסביבות של טמפרטורה גבוהה

NSK שמה לה למטרה רף מכירות של 1.5 מיליארד ין (בערך 12.5 מיליון דולר) במכירות גלובליות שנתיות עבור מוצר זה עד לשנת 2018.

למידע נוסף: www.nsk.com/company/presslounge/news/2015/press0114b.html

וזהו ה'ספין' האחרון של שני סיפורים אלה; בעקבות מאמצי NSK מכונות כביסה רבות יעשו שימוש יעיל יותר באנרגיה בזמן הקרוב  - אנרגיה שהופקה מהמשאב המתחדש ובר-הקיימא, הרוח.

אודות NSK

בשנת 2016, תחגוג חברת NSK (NSK; המטה: טוקיו, יפן; הנשיא ומנכ"ל: נוריו אוטסוקה) מאה שנים של חדשנות מאז הקמתה כיצרנית המיסבים הראשונה ביפן. עם הנושא "תנועה ובקרה" בליבת העסקים שלה, NSK היא היום ארגון גלובלי עם 213 מתקנים ב-31 מדינות המשרת מגוון רחב של לקוחות תעשייתיים עם מבחר רחב של רכיבי דיוק בנוסף למסבים. החברה מספקת ללקוחות פתרונות כוללים הודות ליכולות הטכנולוגיות המובילות שלה, המכירות ושירות הלקוחות שלה.

המקור: NSK Ltd

לצפייה בהודעה בשפת המקור

http://www.businesswire.com/news/home/20150227005128/en

תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
NSK
Makiko Urushino
urushino@nsk.com
Fax: 81-3-3779-7431