הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
GSMA

דוח ה-GSMA קורא להקצאת סולם תדרי תא"ג משותפת במדינות ערב לשידור טלוויזיה ולנייד

11/8/2015 11:10
לונדון—(BUSINESS WIRE)—ארגון ה-GSMA פרסם דוח חדש המוצא כי שידורי טלוויזיה דיגיטליים קרקעיים במדינות ערב אינם זקוקים להקצאה בלעדית של פס תדרי תא"ג (תדרים אולטרא גבוהים) (470-694MHz). הדוח "שידור קרקעי ושימוש בסולם תדרים במדינות ערב", שנכתב על ידי חברת הייעוץ PLUM, מפרט כיצד ניתן להשתמש בכמות נכבדת מפס התא"ג לטובת פס רחב למכשירים ניידים, דבר הפותח את הדלת בפני יתרונות חברתיים-כלכליים משמעותיים בכל רחבי האזור. הדוח קורא לקבוצת מדינות ערב לניהול סולם התדרים (ASMG) להסכים על עיקרי ההקצאה המשותפת לשידור ולנייד בפס תא"ג בכנס תקשורת הרדיו העולמי (WRC-15) של איגוד הטלקומוניקציה הבינלאומי (ITU) בנובמבר 2015.

"סולם התדרים הוא משאב נדיר ורשויות הפיקוח במדינות ערב מנסות למקסם את מידת הגמישות, כדי שהרשתות שלהן תהיינה מוכנות לענות על הביקוש הגובר של הצרכנים לנתונים ניידים," אמר ג'ון גיוסטי, משנה לקצין תקינה ראשי, GSMA. "הוספת הקצאה לנייד תאפשר למדינות להפיק את השימוש הטוב ביותר מסולם תדרים זה כדי לענות על צרכי האזרחים שלהם, במיוחד צרכי הקהילות המוחלשות, ועדיין לתמוך בשידורי טלוויזיה אוויריים בפס."

הסכמה בין המדינות החברות ב-ASMG על הקצאה משותפת בסולם תדרי תא"ג לשידור ולנייד ב-WRC-15 הייתה יכולה לקדם את האפשרות להציג בעתיד שירותי פס רחב לנייד בעלות נמוכה, בפרט באזורים מוחלשים. אם לא תינקט פעולה כעת יקשה הדבר על רגולטורים לשחרר סולם תדרים נוסף לנייד מפס התא"ג אפילו עד שנת 2030 או מעבר לה, תוצאה מיותרת שניתן להימנע ממנה. על פי סיסקו, הצמיחה הגדולה ביותר של תנועת נתונים ניידים בין השנים 2014 -2019 צפויה במזרח התיכון ובאפריקה*, אבל במדינות ערב מסוימות מוגבלת צמיחת הפס הרחב לנייד בגלל מחסור בסולם תדרים זמין.

הדוח מגלה כי בהחלטות מדיניות קודמות הוערך הביקוש לשידור בפס רחב באזור הערכת יתר. רמת הצפייה בשידורי טלוויזיה קרקעיים במדינות ערביות רבות היא נמוכה והצרכנים בוחרים לצפות בשידורי לוויין, כבלים ובמידה גוברת והולכת גם IPTV. על פי המחקר, כל תדרי תא"ג מעל 582MHz עשויים באופן פוטנציאלי להשתחרר לטובת שימושם של שירותים אחרים, כולל פס רחב לנייד, ועדיין לספק את כל דרישות שידורי הטלוויזיה הקרקעיים הנוכחיים והצפויים באזור. 

 כוונות נוכחיות לשינוי תכנית ז'נבה 2006 (GE06) הדיגיטלית באזור דורשות מכל שוק בעל סולם תדרים מספיק לתמוך בארבעה מרבבים לשידור טלוויזיה דיגיטלי קרקעי (DTT), שיאפשר כ-32 ערוצי טלוויזיה בכל מדינה. עם זאת, מספר ערוצי הטלוויזיה האנלוגית הקיימים נע מערוץ אחד בג'יבוטי ובירדן ל-18 ערוצים בסודאן. המחקר מצביע על כך שמספר המרבבים הנחוצים לאפשור שידור מספר ערוצי הטלוויזיה הקיים הוא בין אחד לארבעה, וסביר להניח כי שלושה מרבבים יוכלו לשרת את כל המדינות, כאשר שני מרבבים מספיקים ללפחות 13 מתוך 18 מדינות באזור, התומכות בשחרור סולם התדרים משידור.

"מיקום יעיל של שידור קרקעי בפס התא"ג ישחרר סולם תדרים ברחבי מדינות ערב גם אם כל ערוצי הטלוויזיה הקיימים ימשיכו להיות משודרים שידור טלוויזיה דיגיטלי קרקעי. זה לא רק יקצה  לשידורי טלוויזיה הקצאה יותר ממספקת של משאבי סולם התדרים, אלא גם ישחרר את סולם התדרים ויאפשר לפס הרחב לנייד לגדול ולשגשג, ולספק את יתרונותיו המתועדים היטב  לאנשים, לעסקים ולממשלות בכל רחבי האזור," המשיך גיוסטי.

פגישת ההכנה האזורית העשרים במספר של ה-ASMG ל-WRC-15 תתקיים ברבאט, מרוקו, בתאריכים 22-27 באוגוסט 2015.


* הערה לעורכים: מקור: אינדקס סיסקו לרישות חזותי: עדכון תחזית תנועת נתונים ניידים גלובליים, 2014-2019.

אודות GSMA

ארגון ה-GSMA מייצג את האינטרסים של ספקיות סלולר ברחבי העולם, מאחד כמעט 800 ספקיות סלולר בעולם, ויותר מ-250 חברות של מערכת הסלולר הרחבה, בכללם יצרניות מכשירים, חברות תוכנה, ספקי ציוד וחברות אינטרנט, כמו גם ארגונים במגזרי תעשייה המשיקים. ה-GSMA גם מפיק אירועים מובילים בתעשייה כגון קונגרס הסלולר העולמי,  הקונגרס הסלולר העולמי בשנחאי וסדרת הקונגרסים Mobile 360.

למידע נוסף אנא בקר באתר GSMA  www.gsma.com

עקוב אחרי GSMA בטוויטר: @GSMA

לצפייה בהודעה באינטרנט בשפת המקור

http://www.businesswire.com/news/home/20150810005075/en/

מקור: GSMA

תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
Media Contacts
For the GSMA
Asad Abbasi
+971 52 861 4230
AAbbasi@webershandwick.com
or
GSMA Press Office
pressoffice@gsma.com