הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
האחים וורנר

חברת האחים וורנר מודיעה על שיתוף פעולה קריאטיבי מורחב עם ג'יי. קיי. רולינג

תסריט הבכורה של רולינג יהיה לסרט "חיות הפלא והיכן למצוא אותן", הראשון בסדרת סרטים חדשה. שיתוף הפעולה יכלול את כל תחומי הפעילות של חברת האחים וורנר ביחס למותג "הארי פוטר", ובכלל זה פארקי שעשועים, תכנים דיגיטליים, משחקים ואטרקציות למבקרים. האולפנים ישמשו גם כמפיצים עולמיים לטלוויזיה של העיבוד העתידי לספרה של ג'יי. קיי. רולינג "כיסא פנוי" עבור רשת BBC.

17/9/2013 10:30

16/9/2013

ברבנק, קליפורניה ולונדון --(BUSINESS WIRE)-- חברת האחים וורנר (Warner Bros. Entertainment) הודיעה היום על שיתוף פעולה קריאטיבי מורחב עם סופרת רבי המכר הידועה ג'יי. קיי. רולינג. חלק מרכזי בשיתוף הפעולה תתפוס סדרת סרטים חדשה מעולם הכישוף והקסמים של רולינג, בהשראת ספר הלימוד של בית הספר הוגוורטס בו למד הארי פוטר, "חיות הפלא והיכן למצוא אותן", והרפתקאות מחברו הבדיוני של הספר, ניוט סקמנדר. את ההודעה על שיתוף הפעולה מסר קווין צוג'יהארה, מנכ"ל חברת האחים וורנר.

הסיפור המקורי "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" יהיה תסריט הבכורה של רולינג, והוא מיועד לסרט ראשון בסדרת סרטים חדשה. הסיפור מתרחש בעולם קסום שכולל יצורים מופלאים ודמויות מכושפות, שאת חלקם כבר מכירים ואוהבים האוהדים המושבעים של "הארי פוטר".

"למרות שעלילת הסרט מתרחשת בקהילה העולמית של קוסמים ומכשפים שכה אהבתי בשבע עשרה השנים האחרונות, 'חיות הפלא והיכן למצוא אותן' אינו פרק או חלק נוסף בסדרת 'הארי פוטר', שמתרחשים לפני או אחרי הסרטים המוכרים, אלא הרחבה של העולם הקסום" אמרה רולינג. "החוקים והמנהגים של החברה הקסומה והמסתורית יהיו מוכרים היטב לכל מי שקרא את ספרי 'הארי פוטר' או ראה את הסרטים, אך הסיפור של ניוט ייפתח בניו יורק, שבעים שנה לפני סיפורו של הארי" (ראו ציטוט מורחב של רולינג בסוף הודעה זו).

"לכבוד הוא לנו שג'ו בחרה לשתף פעולה עם האחים וורנר במסע החדש והמלהיב לעולם הקסום שנחל הצלחה כה רבה בכל תחומי הפעילות שלנו" אמר צוג'יהארה. "היא סופרת מדהימה שחוללה מהפכה בהרגלי הקריאה ברחבי העולם, ולאחר מכן הפכו יצירותיה גם לתופעה חסרת תקדים בעולם הקולנוע. אנו משוכנעים שהקהל, כמונו, מצפה בכיליון עיניים לראות מה מכינים לנו מוחה המבריק של רולינג ודמיונה חסר הגבולות".

מלבד סדרת הסרטים "חיות הפלא", יפתחו באולפני החברה גם משחק וידאו, מוצרי צריכה ותכנים דיגיטליים, שיכללו קישורים מורחבים לאתר האינטרנט Pottermore.com, אשר מציע חוויה דיגיטלית המבוססת על סיפורי הארי פוטר.

שיתוף הפעולה המורחב של האולפנים עם רולינג כולל גם הרחבה מתמשכת של פעילויות "הארי פוטר", ובכלל זה פארקי השעשועים המדהימים  Wizarding World of Harry Potterהמופעלים בשיתוף עם חברת Universal Parks and Resorts (כיום באורלנדו שבפלורידה ובקרוב גם בהוליווד שבקליפורניה ובאוסקה שביפאן); תכנים דיגיטליים (ובכלל זה אתר האינטרנט Pottermore.com); משחקי וידאו, מוצרי צריכה ואטרקציות למבקרים.

כמו כן, תשמש חברת האחים וורנר כמפיצה עולמית (מלבד בבריטניה) לטלוויזיה של העיבוד העתידי של ג'יי. קיי. רולינג לטלוויזיה, עבור רשת BBC, לספר "כיסא פנוי" - רב המכר הראשון של רולינג המיועד לקהל בוגר. ההפקה של המיני-סדרה תחל בשנת 2014.

את הקשרים ינהלו בלונדון ניל בלייר מפירמת The Blair Partnership, הסוכנות הספרותית של רולינג, וג'וש ברגר, נשיא ומנהל חברת האחים וורנר בבריטניה, אירלנד וספרד, אשר ישמש מעתה והלאה כאיש קשר עסקי ראשי של האחים וורנר בכל הפרויקטים של ג'יי. קיי. רולינג.

להלן ציטוט מורחב של רולינג ביחס ל-"חיות הפלא":

"הכל החל כשפנו אלי מחברת האחים וורנר בהצעה להפוך את  'חיות הפלא והיכן למצוא אותן' לסרט. חשבתי שזה יכול להיות רעיון מהנה, אבל היה קשה לי לראות את ניוט סקמנדר, המחבר הבדיוני של 'חיות הפלא', לובש צורה על ידי כותב אחר. לאחר שחייתי זמן כה רב בעולם הבדיוני, אני חשה צורך עז לגונן עליו וידועים לי כבר דברים רבים על ניוט. כפי שיודעים האוהדים המושבעים של הארי פוטר, אהבתי אותו כל כך עד שחיתנתי את הנכד שלו, רולף, לאחת הדמויות האהובות עלי מסדרת הארי פוטר - לונה לאבגוד.

כששקלתי את ההצעה של האחים וורנר, החל להתבשל רעיון שלא יכולתי לסרב לו, והחלטתי לכתוב בעצמי את התסריט לסרט של האחים וורנר.

למרות שעלילת הסרט מתרחשת בקהילה העולמית של קוסמים ומכשפים שכה אהבתי בשבע עשרה השנים האחרונות, 'חיות הפלא והיכן למצוא אותן' אינו פרק או חלק נוסף בסדרת 'הארי פוטר', שמתרחשים לפני או אחרי הסרטים המוכרים, אלא הרחבה של העולם הקסום. החוקים והמנהגים של החברה הקסומה והמסתורית יהיו מוכרים היטב לכל מי שקרא את ספרי 'הארי פוטר' או ראה את הסרטים, אך הסיפור של ניוט ייפתח בניו יורק, שבעים שנים לפני סיפורו של הארי.

אני מבקשת להודות במיוחד לקווין צוג'יהארה מחברת האחים וורנר על תמיכתו בפרויקט, שלא היה יוצא לפועל בלעדיו. תמיד אמרתי שאחזור לעולם הקסום רק אם יעלה רעיון שבאמת ילהיב אותי, ועכשיו הגיע רעיון כזה".

הערות לעורכים:

1) ג'יי. קיי. רולינג היא המחברת של סדרת רבי המכר "הארי פוטר", אשר כוללת שבעה ספרים שפורסמו בין השנים 1997 עד 2007. הספרים נמכרו ביותר מ-450 מיליון עותקים, הופצו ביותר מ-200 טריטוריות, תורגמו ל-74 שפות ועובדו לשמונה סרטים שוברי קופות. היא כתבה גם שני כרכים קטנים יותר, שנשאו את השמות של ספרי הלימוד של הארי פוטר. "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" ו-"קווידיץ' בראי הדורות" ראו אור במרץ 2001 בהוצאת Bloomsbury Children’s Books, כסיוע ל-Comic Relief. בדצמבר 2008 יצא לאור הספר "מעשיות בידל הפייטן" כסיוע ל- Children’s High Level Group (כיום Lumos), והפך במהירות לספר הנמכר ביותר של השנה. בשנת 2012 פרסמה רולינג את הספר הראשון שלה למבוגרים, "כיסא פנוי", שיצא עד כה לאור ב-44 שפות. ג'יי. קיי. רולינג כתבה גם את הספר The Cuckoo's Calling תחת שם העט רוברט גלבריית, אשר יצא לאור השנה בהוצאת Little, Brown.

2) סרטי "הארי פוטר" של חברת האחים וורנר גרפו עד כה הכנסות של יותר מ-7.7 מיליארד דולרים ממכירת כרטיסים בקופות, ו-"הארי פוטר" היא סדרת הסרטים שגרפה את ההכנסות הגבוהות ביותר אי פעם. המותג "הארי פוטר" הורחב בהצלחה גם לשאר הפעילויות של האולפנים - טלוויזיה, בידור ביתי, מוצרי צריכה, משחק וידאו, תכנים דיגיטליים ואטרקציות למבקרים.

 

 

 

 
תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
Warner Bros.
Jack Horner
Jack.Horner@warnerbros.com
818/954-3291
או

Deb Lincoln
Deborah.Lincoln@warnerbros.com
+44-7879-484-944
או

JKR PR
Mark Hutchinson
+44-7904-359-339
או

The Blair Partnership
+44 (0)207 504 2520