הפצת ידיעות עסקיות ברחבי העולם
שירות של
מ.ג.מ. פרסומים בינלאומיים בע"מ
נציגים של BusinessWire
SES

חברת SES תספק קיבולת לוויין חדשה, בתחומי תדרים מרובים, לאירופה, אפריקה והמזרח התיכון

הלוויין ה-51 במספר של SES נכנס למסלול לאחר שיגור מוצלח באמצעות הרקטה ILS Proton הלוויין של SES מארח גם ציוד EGNOS עבור הנציבות האירופאית

11/7/2012 11:50
בייקונור, קזחסטן ולוכסמבורג --(BUSINESS WIRE)-- חברת SES (Paris:SESG) (LuxX:SESG) הודיעה כי הלוויין SES-5 שוגר לחלל על גבי הרקטה ILS Proton Breeze M ב-10 ביולי 2012 בשעה00:38:30  לפי השעון המקומי של בייקונור (9 ביולי בשעה20:38:30  לפי אזור הזמן של מרכז אירופה, CET או בשעה14:38:30  לפי אזור הזמן המזרחי של צפון אמריקה, EST). בתום המשימה שנמשכה תשע שעות ו-12 דקות שחרר השלב העליון של הרקטה Breeze M בהצלחה את הלוויין SES-5 היישר למעבר למסלול שבו הוא נע במהירות שווה לזו של כדור הארץ (Geostationary transfer orbit).

הלוויין SES-5 תוכנן ויוצר עבור SES על ידי Space Systems/Loral, יצרנית מובילה של לוויינים מסחריים. הלוויין, אשר יוצב בעמדת המסלול 5 מעלות מזרח, נושא 36 משדרים-משיבים פעילים לתחום התדרים Ku-band ו-24 משדרים-משיבים פעילים לתחום התדרים C-band. ללוויין SES-5 שתי אלומות Ku-band, אחת שמשרתת לקוחות במדינות הנורדיות והבלטיות ואחת שמשרתת את אפריקה שמדרום לסהארה, וכן שתי אלומות C-band, אחת בעלת כיסוי עולמי ואחת שמכסה את אירופה, אפריקה והמזרח התיכון. הלוויין מציע יכולת של Ka-band uplink, שמאפשרת פעולה גמישה בין אירופה לאפריקה. הלוויין SES-5 תוכנן לספק ביצועים גבוהים וכיסוי נרחב לשירותי Direct-to-Home  (DTH), פס רחב, תקשורת ימית, GSM backhaul ויישומי VSAT באירופה, אפריקה והמזרח התיכון.

הלוויין SES-5 כולל גם ציוד בתחום התדרים L-band עבור European Geostationary Navigation Overlay Service (EGNOS). ציוד EGNOS, שפותח עבור הנציבות האירופאית, התדרים, יסייע לאמת את האמינות והדיוק של אותות הניווט באירופה, לשפר אותם ולדווח עליהם.

רומיין באוש, הנשיא והמנכ"ל של SES, מסר כי "עם הלוויין SES-5 אנו מציינים את השיגור המוצלח השני של לוויין של SES על גבי הרקטה ILS Proton בשנת 2012, ואת הלוויין השלישי של SES שיוצר על ידי Space Systems/Loral בעשרה החודשים האחרונים. הלוויין SES-5 גם מארח את ציוד EGNOS עבור הנציבות האירופאית. הלוויין החדש ורב העוצמה מצטרף לצי העולמי של SES כלוויין ה-51 במספר. אנו מבקשים להודות לצוותי השיגור של Space Systems/Loral, ILS, חרוניצ'ב ו-SES על המאמצים המיוחדים שהבטיחו את הצלחתה הכוללת של המשימה. אנו מבקשים להודות גם לנציבות האירופאית על האמון שנתנו ב-SES שמארחת את ציוד EGNOS. בתום המבחנים הקפדנים שייערכו במסלול, יכולים אנשי SES ולקוחותיה לצפות שהלוויין SES-5 יספק קיבולת חדשה ומתקדמת באירופה, אפריקה והמזרח התיכון".

אנטוניו טג'ני, סגן נשיא לתעשייה ויזמות בנציבות האירופאית, מסר כי "השיגור של ציוד EGNOS ממחיש את המחויבות של הנציבות האירופאית לספק אותות ניווט, ברמת הגבוהה ביותר של דיוק, לאזרחים ולחברות עסקיות ברחבי אירופה. הדבר פותח שפע של הזדמנויות עסקיות, היום ובעתיד, במיוחד כשציוד EGNOS יחל לפעול ביחד עם מערכת Galileo, שתיכנס לפעולה בשנת 2014".

פרנק מק'קנה, נשיא ILS, מסר כי "ארגון ILS וחברת SES משתפים פעולה מזה 16 שנים, מאז השיגור הראשון של הרקטה ILS Proton שנשאה את הלוויין Astra 1F של SES. עד עתה שוגרו 21 לוויינים של SES על גבי רקטות ILS Proton, והם מספקים שירותי תקשורת למסד מגוון של לקוחות ברחבי העולם. שמחנו לשגר עבור SES את הלוויין רב העוצמה SES-5, אשר מארח עבור הנציבות האירופאית ציוד שישמש את מערכת EGNOS באירופה. אנו מצפים לשגר לוויינים נוספים של SES על גבי רקטות ILS Proton, ולתרום להרחבת הצי של החברה באמצעות תמורה מעולה ולוח זמנים מובטח".

ג'ון קלי, נשיא Space Systems/Loral, מסר כי "נהנינו מאוד לעבוד עם SES על הלוויין המורכב ומרובה המשימות. הלוויין SES-5 ממחיש את היכולת הגבוהה של פלטפורמת 1300 אשר מסוגלת לספק תקשורת מתקדמת ובו זמנית לארח את הציוד החשוב של הנציבות האירופאית. אנו מודים לכל האנשים שהשקיעו מאמצים רבים בבסיס השיגור, ובמיוחד לצוותים של ILS, חרוניצ'ב ו-SES, על שיגור מוצלח נוסף".

הערה לעורכים

שיגור הלוויין הבא של SES מתוכנן לספטמבר 2012, כאשר הרקטה Ariane 5 תוביל למסלול את הלוויין ASTRA 2F, אשר יוצר על ידי Astrium, מבסיס החלל האירופאי בקורו שבגינאה הצרפתית.

אודות חברת SES

SES היא מפעילת לוויין מובילה בעולם, עם צי של 51 לוויינים הנעים במהירות שווה לזו של כדור הארץ (Geostationary satellites). החברה מספקת שירותים של תקשורת לוויינים לגופי שידור, ספקיות תוכן ואינטרנט, ספקיות רשת (רשתות סלולריות או קווים נייחים), חברות עסקיות וגורמי ממשל ברחבי העולם.

בחברת SES דוגלים בקשרים עסקיים ארוכי טווח, שירות איכותי ומצוינות בשידור. הצוותים האזוריים של SES, אשר מייצגים מגוון תרבויות, פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם הלקוחות ברחבי העולם כדי לתת מענה לדרישות השירות ורוחב הפס.

לחברת SES (Paris:SESG)(LuxX:SESG) בעלות משותפת בחברות Ciel מקנדה ו- QuetzSat ממכסיקו, ושותפות אסטרטגית בחברת הסטרט-אפ O3b Networks שעוסקת בתשתיות לוויין. פרטים נוספים אפשר למצוא באתר האינטרנט שכתובתו www.ses.com.

גלריית תמונות/מולטימדיה אפשר למצוא בכתובת http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=50335824&lang=en

המקור: חברת SES

תוכן הודעה זו בשפת המקור מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחיות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.
פרטי קשר
פרטי קשר
איב פלטז
קשרי מדיה
טל. +352 710 725 311
Markus.Payer@ses.com